جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جاذبه های گردشگری استانبول

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، حتما با ما همراه شوید.

با خواندن این مقاله مکان های شگفت انگیز استانبول را کشف می کنید و می توانید سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. استانبول در دو طرف تنگه بسفر امتداد دارد، تنگه باریکی که آسیا و اروپا را به هم متصل می کند و آن را به تنها شهر در جهان تبدیل می کند که دو قاره را در بر می گیرد. معماری باشکوه، مکان‌های تاریخی، رستوران‌ها، خرید و مکان های شگفت انگیز، همگی استانبول را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده‌اند. شهر قدیم جایی است که بیشتر مکان‌های تاریخی چشمگیر شهر، که شامل ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی می‌شود، قرار دارد. یکی دیگر از مناطق مهم، شهر جدید است که به خاطر مکان های دیدنی مدرن، آسمان خراش ها و مراکز خریدش شناخته شده است. در ادامه 17 مورد از بهترین مقاصد گردشگری استانبول را به شما نشان خواهیم داد.

1.  کاخ دولما باغچه (Dolmabahce Palace)

موزه کاخ دولما باغچه یک مکان باشکوه  و برجسته است در ساحل بسفر استانبول واقع شده است. این محل اقامتگاه شش سلطان آخر عثمانی و آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه بود. کاخ دولما باغچه . کاخ دولما باغچه با ساختاری نئوکلاسیک دارای معماری سبک باروک اروپایی با بافت شرقی است. این موزه مساحتی بالغ بر 45000 متر مربع، دارای 285 اتاق، 46 سالن، 4454 متر مربع فرش، شش حمام ترکی (حمام) و 68 حمام است. این کاخ به دلیل زیبایی و زرق و برق بی نظیرش کاملاً مشهور است و هر روز هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند. پس بازدید از این مکان زیبا را از دست ندهید. این موزه از ساعت 9 صبح الی 16 بعد از ظهر باز است.

کاخ دولما باغچه

 

2.جزایر پرنسس(Princes’ Island)

جزیره پرنس یکی از جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه است. جزایر پرنس (به ترکی “آدالار”) مجمع الجزایری در دریای مرمره هستند، آنها پناهگاه کوچکی برای آرامش در استانبول و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند. چشم انداز جزیره پرنسس آن را به یکی از جزایر خیره کننده و بهترین مکان برای بازدید در ترکیه برای کسانی که به دنبال آرامش و تنهایی هستند تبدیل کرده است.در طول تابستان، توصیه می کنیم در روزهای هفته به جای تعطیلات آخر هفته به آنجا بروید.

جزایر پرنسس

 

3. موزه ایاصوفیه(Hagia Sophia Museum)

اگر اولین مقصد شما استانبول است، بازدید از موزه نمادین ایاصوفیه، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه را فراموش نکنید. کلیسایی که توسط امپراتور ژوستینیان در قرن ششم ساخته شد، پس از حدود 900 سال به مسجد تبدیل شد. این معماری شگفت‌انگیز 30 میلیون کاشی طلا را در سرتاسر فضای داخلی خود به نمایش می‌گذارد و یک گنبد پهن و مسطح که در زمان ساخت آن در قرن ششم یک شاهکار مهندسی جسورانه بود. این یکی از زیباترین مساجد استانبول و یکی از بهترین مکان های دیدنی ترکیه است. زمان بازدید از این مسجد زیبا 9 صبح الی 5 بعد از ظهراست.

مسجد موزه ایاصوفیه

 

4. بازار مصر(Egyptian Bazaar)

 ادویه ها را دوست دارید؟ بازار مصر بهشت ​​غذاخوری هاست. با مجموعه های خارق العاده میوه های خشک و آجیل، لذیذ ترکی، ادویه جات ترشی جات، زیتون، روغن و اسانس های با بالاترین کیفیت، تمام حواس شما را غلغلک می دهد. ترکیه به بازارها و بازارهایش معروف است. این یکی از مکان های ارزان ترکیه برای بازدید است. در این بازار از خرید ادویه ها و سوغاتی های سنتی لذت ببرید. این بازار از ساعت 8 صبح الی 19 بعد از ظهر باز است.

بازار مصر

 

5. عثمانی(Ottomania)

عثمانی بزرگترین خرده فروشی فرش و قالی در ترکیه است. قیمت فرش بین 1000 تا 10000 دلار است. ترکیه به خاطر صنایع دستی و قالیچه  و قالی های دستباف معروف است. اصالتی که از مواد و طرح های این فرش ها بیرون می زند چیزی است که در هیچ کجا نمی توان آن را پیدا کرد. این فرش ها را می توانید به عنوان یادگاری و سوغاتی تهیه کنید، لمسی از ترکیه که یک عمر با شما خواهد ماند. زمان بازدید از این بازار 8 صبح الی 8 شب است.

بازار عثمانی

 

 

تور استانبول

تضمین قیمت و کیفیت

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

   

 6. بندر استانبول(Port Of Istanbul)

اگر به دنبال یک سفر دریایی مقرون به صرفه برای پوشش بهترین مکان های ترکیه هستید، کشتی های مسافرتی MSC بهترین هستند. بیشتر جاذبه های توریستی برجسته مانند شهر رومی افسوس و شهر استانبول را پوشش می دهد. سفرهای دریایی که از طریق این بندر عبور می کنند به مسافران این امکان را می دهد که شاهد ترکیب کاملی از راحتی و تجمل باشند. این باعث می شود هر مسافری بلافاصله عاشق ترکیه شود! این یکی از بهترین مکان ها برای دیدن در ترکیه است.

 

 

7. تنگه بسفر(Bosphorus Strait)

تنگه بسفر دریای سیاه را به دریای مدیترانه متصل می کند. اگرچه این یکی از نادیده گرفته ترین مکان های توریستی ترکیه است، اما زیبایی های خیره کننده ایی. شما می توانید یک تور کامل بسفر را در شب با کشتی انجام دهید. کشتی قبل از غروب حرکت می کند و مناظر عالی غروب آفتاب استانبول را ارائه می دهد. همچنین می توانید یک تور خصوصی و قایق تفریحی لوکس را برای گشت و گذار در بهترین مکان های ترکیه انتخاب کنید. بهترین زمان برای سفر دریایی از طریق مکان‌های توریستی ترکیه در ماه‌های اردیبهشت تا خرداد یا شهریور تا مهر است.

 

8.کاخ توپکاپی(Topkapı Palace)

این کاخ که در قرن پانزدهم توسط محمد فاتح ساخته شد، تا سال 1853 به عنوان خانه نمادین و سیاسی امپراتوری عثمانی باقی ماند. این کاخ با تزئینات محصور کننده خود شما را به گذشته خواهد برد. این کاخ پس از سقوط امپراتوری عثمانی در سال 1924 به موزه تبدیل شد. موزه کاخ توپکاپی نه تنها به خاطر معماری و مجموعه‌هایش، بلکه به خاطر یادآوری تاریخ و فرهنگ امپراتوری عثمانی قابل توجه است. زمان بازدید از این موزه 9 صبح الی 6 بعد از ظهر است.

 

9. آب انبار باسیلیکا(Basilica Cistern)

یکی از بناهای تاریخی باشکوه استانبول، آب انبار باسیلیکا است که در جنوب غربی ایاصوفیه قرار دارد. این آب انبار بزرگ زیرزمینی که توسط امپراتور بیزانس، ژوستینیانوس در سال 532 پس از میلاد ساخته شد. زمانی که اینجا هستید، ستون‌های مرمری که از آب بر‌خاستند شما زا شگفت زده خواهد کرد. زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 5:30 بعد از ظهر است.

آب انبار باسیلیکا

 

10. مینیاتورک(Miniatürk)

پارک مینیاتوری است که در ساحل شمال شرقی گلدن هورن قرار دارد یک نسخه کوچک از گنجینه های موجود در ترکیه است. این پارک شامل 122 مدل است که در مقیاس 1/25 ساخته شده اند که حدود نیمی از آنها از استانبول و بقیه از آناتولی و سرزمین های عثمانی خارج از ترکیه هستند. مساحت تحت پوشش این پارک مینیاتوری حدود 650000 فوت مربع است و در سال 2003 به روی عموم باز شد. زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 6 بعد از ظهر است.

 

سفری خاطره انگیز 

با

تورهای مسافرتی سیگنال تیکت

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

11.موزه کاریه(Kariye Museum)

این ساختمان که در محله ادیرنکاپی قرار دارد، متعلق به دوران قرون وسطی بیزانس است. این کلیسای مملو از موزاییک بیزانس و نقاشی های دیواری زیبا هستند. این موزه مطمئنا ارزش یک بازدید را دارد و یکی از بهترین موزه های ترکیه است.زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 7 بعد از ظهر است.

موزه کاریه

 

12. برج گالاتا(Galata Tower)

برج گالاتا یا کریستیا توریس یک برج سنگی قرون وسطایی است که در محله گالاتا استانبول قرار دارد. این برج 9 طبقه دارد که بالای آن مخروطی شکل است. شما می توانید از آن بالا بروید و در رستوران بنشینند و منظره ای دیدنی از شهر استانبول و را مشاهده کنید. زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 7 بعد از ظهر است.

برج گالاتا

 

13.پارک گلهنه(Gulhane Park)

وقتی به استانبول می آیید باید از پارک گلهانه دیدن کنید که یکی از بزرگ ترین و زیباترین پارک های استانبول است و در کنار بهترین جاذبه های گردشگری یعنی کاخ توپکاپی قرار گرفته است. مکان دقیقی که پارک گلهنه در آن قرار دارد، جایی است که فرمان گلهنه در سال 1839 اعلام شد . بنابراین این مکان به یک مکان تاریخی بسیار مهم تبدیل می شود. زمان بازدید از این مکان 6 صبح الی 10:30 شب است.

پارک گلهنه

 

14. مسجد سلیمانیه(Suleymaniye Mosque)

مسجد امپراتوری عثمانی، مسجد سلیمانیه در استانبول بسیار معروف است و یکی از جاذبه‌های دیدنی ترکیه است. این مسجد که در سال 1557 ساخته شده است، منظره زیبایی را ارائه می دهد. بزرگی این مسجد شاید گیج کننده باشد اما یکی از منحصر به فردترین ویژگی های این مسجد است. زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 6 بعد از ظهر است.

مسجد سلیمانیه

 

15. مسجد آبی(The Blue Mosque)

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد که با فضای داخلی آبی و زیبای خود گردشگران را به خود جلب می کند، در دوران عثمانی توسط یک سلطان ساخته شده است. این مسجد درست در مقابل ایاصوفیه قرار دارد و آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه تبدیل می‌کند. مسجد کبود دارای دو حیاط اندرونی و بیرونی است. حیاط داخلی توسط رواق هایی احاطه شده است که گنبدهای کوچک را به همراه مسیری سنگفرش شده با سنگ مرمر به نمایش می گذارد. زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 6 بعد از ظهر است.

مسجد آبی

 

16.قلعه روملی(Rumeli Fortress)

قلعه روملی که با نام قلعه بوغازکسن یا روملیحیساری نیز شناخته می‌شود، قلعه‌ای دیدنی بر روی تپه‌های سواحل اروپایی رودخانه بسفر است. این سازه عثمانی در سال 1452 ساخته شده است. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه و میزبان یکی از جالب ترین جشنواره های اروپا است. این قلعه دارای 3 برج بزرگ، یک برج کوچک و 13 برج کوچکتر دیگر است. این قلعه بزرگ منظره ای مسحورکننده از رودخانه را ارائه می دهد. فضای باز آن اکنون به عنوان یک مکان خیره کننده برای جشنواره ها و کنسرت های هنری مختلف عمل می کند. زمان بازدید از این مکان 9 صبح الی 7 بعد از ظهر است.

قلعه روملی

 

17. مسجد رستم پاشا(Rüstem Pasha Mosque)

مسجد رستم پاشا یکی از شگفت انگیزترین سازه های معماری است که در ترکیه می بینید. این بنای باشکوه توسط معمار سینان، معمار امپراتوری عثمانی طراحی شده است و در سال 1563 افتتاح شد. یکی از ویژگی های برجسته مسجد رستم پاشا، تزئین زیبای کاشی های سنتی ازنیک است. این کاشی ها انواع هنرهای پیچیده آبی گل را نشان می دهند. نکته برجسته دیگر، لوسترهای ساده و در عین حال عظیم آن است که از سقف بلند آن آویزان شده است.

مسجد رستم پاشا

 

تور استابول را با با سیگنال تیکت تجربه کنید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.