با سیگنال‌تیکت ارزان‌تر سفر کن! خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، تورهای مسافرتی و پرواز داخلی و خارجی ارزان
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی جاذبه های تاریخی کیش

جزیره زیبای کیش دارای جاذبه های تفریحی متنوعی است که همین امر باعث شده این جزیره به عنوان یکی از پرطفدارترین مقاصد گردشگری داخلی محسوب شود. جاذیه های تاریخی کیش از جمله جاذبه های پربازدید کیش است که که قدمت بیش از هزار سال دارند و نشان دهنده تاریخ و فرهنگ کشور عزیزمان ایران هستند. با سفر از طریق تور میتوانید یک روز کامل از سفر خود را به بازدید از مکان های تاریخی اختصاص دهید و از این مکان های زیبا لذت ببرید. در ادامه به معرفی جاذبه های تاریخی کیش می پردازیم.

1.کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در دریای خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش به گل نشست و امروزه از معروف‌ترین جاذبه های دیدنی کیش و به نوعی یکی از نمادهای خلیج فارس  است. زیبایی‌ این کشتی در دریای نیلگون خلیج فارس در هنگام غروب آفتاب چندین برابر می شود. خورشید که در افق محو می شود ، همزمان رنگ‌های قرمز و نارنجی آسمان را فرا میگیرد و منظره ایی دل انگیز و رویایی را به ارمغان میاورد. البته در بعضی از روزهای خاص نیز کشتی با نورهای رنگی تزئین می شود که به زیبایی آن می افزاید. اگر قصد سفر به کیش را دارید حتما در این زمان برای عکاسی و لذت بردن از این غروب زیبا از منطقه بازدید کنید.

در نزدیکی کشتی یونانی پارک ساحل با امکانات متنوع قرار دارد. یکی از تفریحاتی فوق العاده ایی که می توانید هنگام بازدید از کشتی یونانی انجام دهید، شترسواری و اسب‌سواری در کنار ساحل است. همچنین می توانید از امکانات متنوع مانند اجاره دوچرخه بوفه، کافه‌ تریا، رستوران، آمفی تئاتر و ..پارک ساحلی نزدیک کشتی استفاده کنید.

کشتی یونانی کیش

هتل های نزدیک کشتی یونانی

اگر قصد سفر به کیش را دارید می توانید در هتل لوکس و پنج ستاره ترنج کیش که در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد اقامت داشته باشید. از دیگر موارد هتل کیش که به کشتی یونانی نزدیک هستند، می‌توان به هتل گامبرون کیش، هتل صدف کیش، هتل لوتوس کیش، هتل آنا، هتل کوروش، هتل ایران، هتل پارس و هتل ویدا کیش اشاره کرد.

آدرس کشتی یونانی روی نقشه

 

2. شهر زیرزمینی کاریز

اگر به بازدید مکان های تاریخی علاقه مند هستید، حتما از شهر زیر زمینی کاریز کیش دیدن کنید. این بنا شگفت انگیز به دلیل قدمت و زیبایی های خیره کننده اش به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی مهم شناخته می شود. کاریز تلفیقی از هنر ایرانی و طبیعت زیبای این جزیره است که شهرت جهانی دارد.

شهر کهن و تاریخی کاریز کیش در 16 متری عمق زمین قرار دارد و وسعت آن به حدود 10000 متر می رسد. قدمت این شهر نیز حدود 2500 سال است. آنچه شهر کاریز کیش را متمایز می کند، سقف پوشیده از مرجان و صدف است. سقف مرجانی شهر تاریخی کاریز با قطری حدود هفت متر،‌ زمانی بخشی از بستر دریا بوده است. اگر سقف شهر کاریز را مشاهده کنید، صدف ها و آبزیانی را می بینید که به صورت فسیل درآمده اند.

در شهر زیرزمینی کاریز کیش، دالان ها و اتاقک‌هایی برای سکونت وجود دارد. اما کاربرد اصلی این کانال‌ها، همانطور که از نامش پیداست، قنات یا کاریز است. به مانند دیگر قنات های مناطق کویری، کانال‌های اصلی، آب را در منطقه‌ای طولانی و در زیر زمین جابه جا می‌کنند. حرکت آب در زیر زمین از تبخیر سطحی آب جلوگیری می‌کند.

از مهمترین ویژگی های شهر زیرزمینی کاریز در کیش هوای خنکی است که به طور دائم در آن موج می زند و در طول سال تغییری نمی کند، بنابراین هیچ فرقی ندارد که چه فصلی از سال می خواهید برای بازدید از آن بروید زیرا همیشه خنک است. همین هوای معتدل سبب شده تا آب در دمای مناسبی بنماند و کیفیت آن را برای شرب حفظ شود.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

جاهای دیدنی پیرامون شهر زیرزمینی کاریز کیش

باشگاه اسب سواری کیش
دهکده المپیک
شهر باستانی حریره
مرکز خرید هرمز

هتل های نزدیک به شهر زیرزمینی کاریز کیش

  • هتل گلدیس کیش
  • هتل فانوس کیش
  • هتل خاتم کیش
  • هتل آفتاب شرق کیش

آدرس شهر زیرزمینی کاریز روی نقشه

 

3. شهر تاریخی حریره

شهر باستانی حریره یکی از مکان های تاریخی مهم کیش و نماد قدمت این جزیره زیباست. این شهر باستانی در شمال جزیره کیش در کنار سواحل صخره ایی و مرتفع بنا شد تا بندرگاهی برای کشتی های تجاری و رونق داد و ستد در این شهر باشد.

شهر حریره در قرن های چهار تا ده هجری قمری محل زندگی بازرگانی بوده که بعد از از بین رفتن بندر سیراف، این منطقه را برای تجارت انتخاب کرده بودند. تاریخ گویای اهمیت این شهر در تجارت با کشورهای عربی، هند، چین بوده است.

شهر حریره در زمان خود هم شهری مهم و ثروتمند بود و هم شهری زیبا و سرسبز بود و در تاریخ دلیل نام گذاری شهر با عنوان حریره همین موضوع بوده است.

با قدم زدن در این مکان تاریخی، متوجه دیوارهای محکم از جنس سنگ این بناها خواهید شد.. دلیل ساخت بناهای محکم در آن دوران جلوگیری از هر گونه حمله احتمالی بوده است.

در بازدید از شهر حریره حتما از مسجد جامع حریره ،حمام بزرگ، خانه ای معروف به خانه اعیانی، قنات قدیمی و بخش صنعتی این شهر باستانی دیدن کنید.

شهر تاریخی حریره کیش

مکان های نزدیک به شهر باستانی حریره 

شهر زیرزمینی کاریز

آب انبار سنتی کیش

مرکز خرید دامون

کلوپ دریایی آکواریوس

آدرس شهر باستانی حریره روی نقشه

 

4. آب انبار کیش

اگر در کنار جاذبه های منحصر به فرد جزیره کیش علاقه مند به بازدید از بافت های سنتی شهر هم هستید حتما از آب انبار سنتی کیش دیدن کنید. این آب انبار سنتی که به نام های آب انبار دوقلو کیش و آب انبار پنج بادگیر کیش نیز معروف است در سال 1372 در محل یک اب انبار سنتی در شمال کیش به سبک معماری سنتی یزد ساخته شده است. با بازدید از این اب انبار حتما متوجه معماری و تزئینات زیبای این بنای آجری خواهید شد.

آب انبار کیش

آب انبار سنتی دارای دو گنبد شبیه به هم و قرینه با پنجره ها و منافذی برابر است و پنج بادگیر است که علت این سبک معماری خنک شدن هوا و آب داخل آب انبار است. این بنا امروزه محل جمع اوری آب نیست و تنها به عنوان یکی از جاذبه های سنتی کیش سالانه پذیرای گردشگران زیادی است که علاقمند به بازدید بافت های سنتی و تاریخی شهر هستند.

بازدید از این آب انبار رایگان است بنابراین می‌توانید مد برای بازدید از این مکان و نشستن در طبیعت اطراف این آب انبار در نظر بگیرید.

آدرس آب انبار کیش روی نقشه

 

5. درخت سبز

در بخش شمالی کیش منطقه ایی سرسبز به نام دره پرتقالی ها وجود دارد. دلیل سرسبزی این منطقه جاری شدن آب های سطحی کیش به این منطقه است. در میان درختان این منطقه، کهنسال‌ترین درخت لور یا همان انجیر معابد با قدمتی حدود 500 تا 600 سال وجود دارد. این گونه درختان به دلیل سازگاری با آب و هوای گرم و شرجی در دوران حکومت ایلخانی و تیموری از هند و چین به کیش آورده شد.

علت نامگذاری این درخت با عنوان زنجیر معابد این است که در زمان بودا درخت انجیر مقدس بود که در زیر آن بودا به مراقبه می پرداخت. این درخت مورد احترام بومیان منطقه است. برخی از مردم معتقدند که این درخت مقدس است و به همین دلیل به قصد برآورده شدن نیازشان نخ‌ها و پارچه‌هایی به شاخه‌های آن می‌بندند.

در اطراف این درخت محوطه سازی های زیبایی برای راحتی گردشگران ایجاد شده است. از آلاچیق ها و باربیکیو گرفته تا مسیر های پیاده روی تزیین شده با گل های کاغذی و چراغ های فانوسی شکل همگی باعث باعث جذابیت بیشتر این مجموعه شده است. امکانات رفاهی دیگر مانند نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران و بوفه نیز وجود دارد.

آدرس درخت سبز روی نقشه